Spektakl Teatru Grupa

Utopia
Fot. Anna Mioduszewska

Marzyłeś kiedyś o nieograniczonej wolności? O tym, żebyś mógł robić i mówić, co chcesz i kiedy chcesz? Pragniesz świata, w którym każdy Cię szanuje? A może czas na rewolucję? Jaki byłby twój świat, gdybyś mógł go urządzić na nowo? Jakie zaprowadziłbyś prawo?

Brzmi to jak slogan? A może po prostu odpowiedz na te pytania. Zaloguj się w banał. W końcu Twoje życie też nie jest realne. Od dawna już żyjesz w sieci. Więc kiedy któregoś dnia dostaniesz wiadomość: „Mamy dla Ciebie zadanie”, nie wahaj się. Po prostu otwórz.

Utopia to historia trojga młodych ludzi, których połączył wspólny cel – zainstalować Nierealne na twardym dysku świata. Zagrać o Niemożliwe. Nic już ich nie zatrzyma, bo nie mają nic do stracenia. Sięgną po najbardziej radykalne środki, aby osiągnąć swój cel – zanim dotrą do planszy z napisem Game Over. Bo przecież życie to gra, nie?

Utopia jest pierwszą część cyklu „Trylogia wojny”, składającego się z historii o młodości, wolności i walce o idee. Cykl stanowi próbę stworzenia trylogii dramatów psychologicznych, których osią są aktualne wydarzenia. Spektakle będą opowiadać o relacjach międzyludzkich, słabości człowieka oraz jego miejscu we współczesnym świecie. Twórcy poruszą tematy wojny i związanych z nią traum, a także celu wojen – zwłaszcza tej, którą prowadzimy w społeczeństwie każdego dnia: wojny z samym sobą.

Teatr Grupa powstał z inicjatywy absolwentów PWST w Krakowie Filii we Wrocławiu. Zespół podejmuje współpracę z instytucjami kultury, m.in. we Wrocławiu, Warszawie, Krakowie. Wspiera inicjatywy młodych, debiutujących twórców. Pierwszym celem grupy jest realizacja, we współpracy z różnymi reżyserami, „Trylogii wojny”. To cykl trzech spektakli poruszających historie o młodości, wolności i walce o idee. Dotychczas powstał spektakl Utopia w reżyserii Michała Siegoczyńskiego. Trwają próby do przedstawienia Jakoś to będzie. O robotach w reżyserii Jana Hussakowskiego.

Więcej informacji: facebook.com/TeatrGrupa/

Mateusz Brodowski jest absolwentem Lart Studio i Wydziału Lalkarskiego PWST w Krakowie Filii we Wrocławiu. Wystąpił w dwóch dyplomach: Pessoa w reżyserii Brania Mazucha oraz Sinobrody w reżyserii Marka Ciunela. Debiutował w Teatrze Lalki i Aktora „Kubuś” w spektaklu Zaproszenie na egzekucję w reżyserii Sabiny Wacławczyk. Pracował w Teatrze Powszechnym w Radomiu m.in. z Andrzejem Sadowskim, Jackiem Bałą, Markiem Zakosteleckim. Występuje na Scenie Marionetek przy Warszawskiej Operze Kameralnej. Od roku Prezes Stowarzyszenia Spiżarnia Form Artystycznie Nieoczywistych, którego misja zakłada wspieranie młodych artystów oraz łączenie form sztuki w nieoczywisty sposób.

Klara Filipowicz jest absolwentką grafiki w Warszawskiej Szkole Reklamy. Studentka scenografii na ASP w Warszawie. Wykonuje scenografie do filmów, teledysków oraz etiud teatralnych. Jej scenografia do spektaklu Hedda Gabler wg Henryka Ibsena (dyplom licencjacki) została zakwalifikowana do wystawy konkursowej Festiwalu Nowej Scenografii w Katowicach.

Jarosław Murawski jest dramatopisarzem, scenarzystą. Ukończył kurs scenariopisarstwa w The National Institut of Dramatic Art w Sydney. Jego teksty były wystawiane m.in. w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu Na Boga! (nagrody na Festiwalu Polskiej Dramaturgii Współczesnej w Zabrzu i Boskiej Komedii w Krakowie), Być jak Dr Strangelove, obydwa w reż. Marcina Libera, w Teatrze Śląskim Morfina wg Szczepana Twardocha w reż. Eweliny Marciniak (Grand Prix Kaliskich Spotkań Teatralnych, trzy śląskie Złote Maski), we Wrocławskim Teatrze Współczesnym Gałgan w reż. Eweliny Marciniak, w Teatrze w Bielsku-Białej Humanka w reż. Agaty Puszcz (tekst zrealizowany przez Teatr TV w reż. Katarzyny Trzaski). Autor sztuki Komeda, na której napisanie otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, wystawionej przez Lenę Frankiewicz w koprodukcji Teatru Nowego w Łodzi i warszawskiego Teatru IMKA. Z Leną Frankiewicz zrealizował także ekobajkę Ziemianie we Wrocławskim Teatrze Lalek (2017).

Fot. Anna Mioduszewska

Kacper Pilch jest aktorem, absolwentem Wydziału Aktorskiego PWST w Krakowie Filii we Wrocławiu (2016). Wystąpił w roli Władcy Much w spektaklu Wszyscy=bogowie we krwi w reżyserii Grzegorza Grecasa (Teatr Układ Formalny). Zadebiutował w 2015 roku w roli Antka we Wrocławskim Teatrze Współczesnym w spektaklu galowym w reżyserii Cezarego Ibera. W 2016 roku zagrał Piaskowego Dziadka w czytaniu Holoubek syn Picassa w reżyserii Pawła Świątka w ramach cyklu „Czynne poniedziałki” w Teatrze Polskim we Wrocławiu. W Teatrze PWST zagrał w trzech spektaklach dyplomowych: Przypadek Klary w reżyserii Elżbiety Czaplińskiej-Mrozek, Lew na ulicy w reżyserii Cezarego Ibera, Wesele w reżyserii Moniki Strzępki. Uczestnik międzynarodowych warsztatów teatralnych w Accademia Nazionale „Arte Drammatica” w Spoleto oraz w ramach Międzynarodowego Projektu Współpracy Teatralnej „MAGIC NET” w Amsterdamie. Interesuje się psychologią, teatrem, filmem, muzyką. Miłośnik tzw. szkoły rosyjskiej, gdzie na scenie jest prosto, surowo, prawdziwie, z kotłującym się wulkanem emocji. W ramach „Programu podyplomowej samoformacji aktorskiej” realizuje cykl thrillerów psychologicznych „Trylogia wojny”.

 

Fot. Agata StanulaKacper Sasin jest aktorem, absolwentem Wydziału Aktorskiego PWST w Krakowie Filii we Wrocławiu. Zagrał w dwóch spektaklach dyplomowych: Lew na ulicy w reżyserii Cezarego Ibera oraz Wesele w reżyserii Moniki Strzępki. Obecnie można go zobaczyć w spektaklach: Polska krew w reżyserii  Przemysława Wojcieszka w warszawskim Teatrze TrzyRzecze oraz Szalbierz w reżyserii Pawła Aignera w Teatrze im. Stefana Żeromskiego w Kielcach.

Fot. archiwum prywatneZofia Schwinke jest aktorką, absolwentką Wydziału Aktorskiego PWST w Krakowie Filii we Wrocławiu, specjalizacji taneczno-ruchowej (2015). Przez dwa lata studiowała psychologię na Uniwersytecie Gdańskim, a także przez dwa lata w Państwowym Studium Wokalno-Aktorskim przy Teatrze Muzycznym im. Danuty Baduszkowej w Gdyni, gdzie zadebiutowała na scenie musicalowej w spektaklu My Fair Lady wyreżyserowanym przez Macieja Korwina. Debiutem na scenie dramatycznej była rola Geraldiny Barclay w spektaklu Andrzeja Zaorskiego Co widział kamerdyner? w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej, gdzie obecnie gra gościnnie w sześciu spektaklach. Zagrała także w Bałtyckim Teatrze Dramatycznym w Koszalinie oraz w warszawskim Teatrze Palladium. Pracuje na planach filmów, seriali oraz reklam telewizyjnych. Zajmuje się dubbingiem. Pracuje również przy produkcji gier komputerowych w technice motion capture, m.in. Dying Light i Wiedźmin. Jest instruktorką aktorstwa w warszawskiej Broadway Musical School. W ramach „Programu podyplomowej samoformacji aktorskiej” przygotowuje spektakle w ramach cyklu „Trylogia wojny” Kacpra Pilcha.

Michał Siegoczyński jest aktorem i reżyserem teatralnym, twórcą ponad piętnastu spektakli. Jako reżyser zadebiutował w 2004 roku spektaklem Jak zjadłem psa w Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy. Od tego czasu pracował m.in. w Teatrze im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu, Teatrze IMKA w Warszawie, w Teatrze Lubuskim w Zielonej Górze, w Teatrze Powszechnym w Warszawie, Teatrze Nowym w Poznaniu, Bałtyckim Teatrze Dramatycznym w Koszalinie, Teatrze Powszechnym w Łodzi oraz Teatrze Powszechnym w Radomiu. Jego najnowszy spektakl Hollywood wystawiany jest w Teatrze WARSawy. Laureat wielu nagród: Głównej Nagrody za reżyserię za spektakl 2084 w Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej organizowanym przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w roku 2008.

Reżyseria: Michał Siegoczyński
Dramaturgia: Michał Siegoczyński, Jarosław Murawski
Kostiumy i scenografia: Klara Filipowicz
Choreografia: Alisa Makarenko
Asystent reżysera: Mateusz Brodowski
Występują: Zofia Schwinke (Mia), Kacper Pilch (Paul), Kacper Sasin (Alan), Mateusz Brodowski (Postać)
Czas trwania: 100 min
Premiera wrocławska: 25 maja 2017, Instytut Grotowskiego (pod tytułem Trylogia wojny – człowiek-zwierzę. Część pierwsza: Utopia)
Premiera warszawska: 10 września 2017, Teatr Powszechny

Spektakl powstał w ramach projektu „Program podyplomowej samoformacji aktorskiej” realizowanego przez Instytut im. Jerzego Grotowskiego we współpracy z Państwową Wyższą Szkołą Teatralną im. Ludwika Solskiego w Krakowie Filią we Wrocławiu, a także we współpracy Teatru Powszechnego i Stołu Powszechnego.
Partnerzy: Stowarzyszenie Form Artystycznie Nieoczywistych, Strefa WolnoSłowa

RGB_BLACK_white_on_kolor  SFanlogo medium rgb-m

Galeria zdjęć