Aktualnie jesteś: Program podyplomowej samoformacji aktorskiej

Trylogia wojny – człowiek-zwierzę. Część pierwsza: Utopia

Spektakl Zofii Schwinke i Kacpra Pilcha

Trylogia wojny – człowiek-zwierzę. Część pierwsza: Utopia
Fot. Jagoda Pyrz

Pierwsza część Trylogii wojny – człowiek-zwierzę w reżyserii Michała Siegoczyńskiego opowiada historię trojga młodych ludzi, których łączą skomplikowane relacje oraz chęć polepszenia kondycji człowieka we współczesnym świecie. Uciekają się jednak do metod, które nie są powszechnie uznawane za właściwe. Twórcy spektaklu podjęli próbę przeniesienia formy dokumentu filmowego na deski sceniczne. Odpowiadają na pytania, czym we współczesnym świecie jest terroryzm i gdzie leży granica walki w imię wyższych wartości. Czy istnieje miłość bez terroryzmu?

Historia o młodości, wolności i walce o idee.

Trylogia wojny – człowiek-zwierzę to próba stworzenia trylogii dramatów psychologicznych o relacjach międzyludzkich, słabości człowieka i jego miejsca we współczesnym świecie, znaczeniu szacunku i godności. Twórcy poruszając tematy: wojny i traum z nią związanych, celu wojny, którą prowadzimy w społeczeństwie każdego dnia – wojny z samym sobą, poszukiwania granic w relacji aktor – widz, aktor – postać, metod wprowadzania widza w akcję poprzez intrygę postaci i napięcie narracyjne, chcą sprowokować liczne pytania. To jest ich zdaniem najważniejsze, żeby przeprowadzając teatralne eksperymenty o człowieku, prowadzić dialog z widzem.

Fot. Teatr GrupaMichał Siegoczyński jest aktorem i reżyserem teatralnym, twórcą ponad piętnastu spektakli. Jako reżyser zadebiutował w 2004 roku spektaklem Jak zjadłem psa w Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy. Od tego czasu pracował m.in. w Teatrze im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu, Teatrze IMKA w Warszawie, w Teatrze Lubuskim w Zielonej Górze, w Teatrze Powszechnym w Warszawie, Teatrze Nowym w Poznaniu, Bałtyckim Teatrze Dramatycznym w Koszalinie, Teatrze Powszechnym w Łodzi oraz Teatrze Powszechnym w Radomiu. Jego najnowszy spektakl Hollywood wystawiany jest w Teatrze WARSawy. Laureat wielu nagród: Głównej Nagrody za reżyserię za spektakl 2084 w Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej organizowanym przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w roku 2008.

Fot. archiwum prywatneZofia Schwinke jest aktorką, absolwentką Wydziału Aktorskiego PWST w Krakowie Filii we Wrocławiu, specjalizacji taneczno-ruchowej (2015). Przez dwa lata studiowała psychologię na Uniwersytecie Gdańskim, a także przez dwa lata w Państwowym Studium Wokalno-Aktorskim przy Teatrze Muzycznym im. Danuty Baduszkowej w Gdyni, gdzie zadebiutowała na scenie musicalowej w spektaklu My Fair Lady wyreżyserowanym przez Macieja Korwina. Debiutem na scenie dramatycznej była rola Geraldiny Barclay w spektaklu Andrzeja Zaorskiego Co widział kamerdyner? w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej, gdzie obecnie gra gościnnie w sześciu spektaklach. Zagrała także w Bałtyckim Teatrze Dramatycznym w Koszalinie oraz w warszawskim Teatrze Palladium. Pracuje na planach filmów, seriali oraz reklam telewizyjnych. Zajmuje się dubbingiem. Pracuje również przy produkcji gier komputerowych w technice motion capture, m.in. Dying Light i Wiedźmin. Jest instruktorką aktorstwa w warszawskiej Broadway Musical School. W ramach „Programu podyplomowej samoformacji aktorskiej” przygotowuje spektakle w ramach cyklu „Trylogia wojny” Kacpra Pilcha.

Fot. Anna Mioduszewska

Kacper Pilch jest aktorem, absolwentem Wydziału Aktorskiego PWST w Krakowie Filii we Wrocławiu (2016). Wystąpił w roli Władcy Much w spektaklu Wszyscy=bogowie we krwi w reżyserii Grzegorza Grecasa (Teatr Układ Formalny). Zadebiutował w 2015 roku w roli Antka we Wrocławskim Teatrze Współczesnym w spektaklu galowym w reżyserii Cezarego Ibera. W 2016 roku zagrał Piaskowego Dziadka w czytaniu Holoubek syn Picassa w reżyserii Pawła Świątka w ramach cyklu „Czynne poniedziałki” w Teatrze Polskim we Wrocławiu. W Teatrze PWST zagrał w trzech spektaklach dyplomowych: Przypadek Klary w reżyserii Elżbiety Czaplińskiej-Mrozek, Lew na ulicy w reżyserii Cezarego Ibera, Wesele w reżyserii Moniki Strzępki. Uczestnik międzynarodowych warsztatów teatralnych w Accademia Nazionale „Arte Drammatica” w Spoleto oraz w ramach Międzynarodowego Projektu Współpracy Teatralnej „MAGIC NET” w Amsterdamie. Interesuje się psychologią, teatrem, filmem, muzyką. Miłośnik tzw. szkoły rosyjskiej, gdzie na scenie jest prosto, surowo, prawdziwie, z kotłującym się wulkanem emocji. W ramach „Programu podyplomowej samoformacji aktorskiej” realizuje cykl thrillerów psychologicznych „Trylogia wojny”.

Fot. Agata StanulaKacper Sasin jest aktorem, absolwentem Wydziału Aktorskiego PWST w Krakowie Filii we Wrocławiu. Zagrał w dwóch spektaklach dyplomowych: Lew na ulicy w reżyserii Cezarego Ibera oraz Wesele w reżyserii Moniki Strzępki. Obecnie można go zobaczyć w spektaklach: Polska krew w reżyserii  Przemysława Wojcieszka w warszawskim Teatrze TrzyRzecze oraz Szalbierz w reżyserii Pawła Aignera w Teatrze im. Stefana Żeromskiego w Kielcach.

Fot. Teatr GrupaKlara Filipowicz jest absolwentką grafiki w Warszawskiej Szkole Reklamy. Studentka scenografii na ASP w Warszawie. Wykonuje scenografie do filmów, teledysków oraz etiud teatralnych. Jej scenografia do spektaklu Hedda Gabler wg Henryka Ibsena (dyplom licencjacki) została zakwalifikowana do wystawy konkursowej Festiwalu Nowej Scenografii w Katowicach.

Reżyseria i tekst: Michał Siegoczyński
Występują: Zofia Schwinke, Kacper Pilch, Kacper Sasin
Scenografia i kostiumy: Klara Filipowicz
Partnerzy: Fundacja Strefa WolnoSłowa, Spiżarnia Form Artystycznie Nieoczywistych
Premiera: 25 maja 2017

Spektakl powstał w ramach „Programu podyplomowej samoformacji aktorskiej” realizowanego przez Instytut Grotowskiego we współpracy z Państwową Wyższą Szkołą Teatralną im. Ludwika Solskiego Filią we Wrocławiu.

Bilety: 15 PLN

Kontakt: sekretariat@grotowski-institute.art.pl
tel./faks 71 34 34 267, tel. 71 34 45 320

Partnerzy:

RGB_BLACK_white_on_kolor  SFanlogo medium rgb-m