Czytanie performatywne w wykonaniu twórców Teatru na faktach

15–16/02/2019 {piątek–sobota} 21:30
Klub Proza, Przejście Garncarskie 2

Wstęp wolny

Praca w toku
Fot. Henryk Mazurkiewicz

Fragmenty scenariuszy, urwane rozmowy, dopiero co otwarte, nowe wątki opowieści. W tej części przeglądu znalazły się zaczątki spektakli i tematów, które nie mogły jeszcze zostać zaprezentowane w ostatecznej formie. Podczas pracy w toku chcemy pokazać, nad czym dalej pracujemy, co nas zajmuje w tej chwili i do czego zmierza „Teatr na faktach”, a także skonfrontować nasze zamiary z publicznością.

Aleksandra Białek jest absolwentką wiedzy o teatrze i studentką mediów interaktywnych i widowisk na UAM w Poznaniu oraz studentką studiów podyplomowych Audience Development w ramach międzynarodowego projektu „Connect”. Wiceprezes Stowarzyszenia „Wspólne” działającego na rzecz kultury, edukacji i nowych mediów. Kuratorka i producentka projektu Kierunek: BIAŁORUŚ na Festiwalu Nowa Siła Kuratorska. Redaktorka poznańskiego oddziału „Teatraliów”. Kuratorka projektu „Historie osobiste. Miasto opowieści” z udziałem lokalnej społeczności Pniew. Uczestniczka kursu wiodącego Otwartego Uniwersytetu Poszukiwań 2018 i uczestniczka projektu „Teatr na faktach” w Instytucie Grotowskiego.

Katarzyna Płaskowicz jest absolwentką Liceum Plastycznego im. Władysława Hasiora w Koszalinie. Na co dzień realizuje się, zajmując się malarstwem i rzeźbą, a teatr określa mianem drugiego domu. Stworzyła wystawę Miłość i strach – pokój wspomnień połączoną z teatralną interpretacją rozmów o miłości. Jest również kuratorką wystawy Papier zmienia nas odkrywającej nowe aspekty tworzenia rzeźby i muzyki opartej o medium, jakim jest papier. Prowadzi Akademię Twórczego Rozwoju „Bystrzak” w Koszalinie. Pracuje nad różnymi projektami, bazując na połączeniu sztuk plastycznych i teatralnych. Uczestniczka projektu „Teatr na faktach”.

Sara Sulej jest studentką scenografii ASP we Wrocławiu. Współpracowała z Teatrem Muzycznym Capitol (asystentka scenografa, Makbet w reżyserii Agaty Dudy-Gracz), Teatrem im. Cypriana Norwida w Jeleniej Górze (projektowanie scenografii i kostiumów, Niedźwiedź, Oświadczyny w reżyserii Turgay Valizade), Cloud Theater (rysowanie scenografii live, Technologia jest istotą w reżyserii Teo Dumskiego). Uczestniczka projektu „Teatr na faktach”.

Mateusz Brodowski jest aktorem, lalkarzem, animatorem kultury. Absolwent PWST w Krakowie Filii we Wrocławiu, stypendysta Rektora PWST. Występował w Zaproszeniu na egzekucję w Teatrze Lalki i Aktora „Kubuś” w Kielcach, Teatrze Powszechnym w Radomiu (m.in. Baśń o dzielnym RadomirzeNiepodobnym obyczajem) oraz na Scenie Marionetkowej Warszawskiej Opery Kameralnej. Brał udział w projektach offowych w Poznaniu (Folwark), Legnicy (Bucharesst Calling) i Warszawie (Utopia, jako asystent reżysera).

Maciej Konarski jest absolwentem socjologii UWr. Zawodowo związany z branżą reklamową, gdzie realizuje projekty związane m.in. z produkcją wideo, animacją i grafiką. Prywatnie mąż i ojciec. Zwolennik minimalizmu i pasjonat odkrywania życia na nowo.

Henryk Mazurkiewicz jest absolwentem Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UWr, doktorantem Wydziału Nauk Społecznych UWr. Specjalizuje się w antropologii filozoficznej i kulturowej. Krytyk teatralny. Członek redakcji portalu teatralny.pl. Współpracuje z czasopismami „Teatr”, „nietak!t” i „Znaczenia”. Uczestnik projektu „Teatr na faktach”.

Czytają: Aleksandra Białek, Mateusz Brodowski, Maciej Konarski, Henryk Mazurkiewicz, Katarzyna Płaskowicz, Sara Sulej
Czas trwania: 30 minut

WDL-logo