Ostatnia taśma

Spektakl Alessandra Curtiego

18–19/05/2017 {czwartek– piątek} 20:00
Instytut Grotowskiego, Sala Teatru Laboratorium

Bilety: 15 PLN
W języku włoskim z polskimi napisami

Ostatnia taśma
Fot. Maciej Zakrzewski

Ostatnia taśma narodziła się z naszej fascynacji beckettowską architekturą ciszy. Obudowanie życia dźwiękiem, otaczanie się dźwiękiem stało się dla nas podstawowym tropem kompozycji spektaklu. W naszej pracy zakładamy, że dźwięk jest wehikułem pamięci, a przez to wehikułem czasu. Ostatnia taśma pozwala nam sprawdzić i uwydatnić przekonanie, że teatr także jest maszyną czasu. W jej centrum zawsze pozostanie cisza lub jej sceniczna namiastka, jaką jest pauza.

Przygotowując inscenizację Ostatniej taśmy, wychodzimy od sytuacji, w której młody aktor nagrywa swój głos, chcąc wykorzystać nagranie w przyszłości, gdy już będzie gotów na zmierzenie się z bohaterem Becketta. Najlepszym sprawdzianem tej gotowości jest próba przywołania Krappa już dziś – i tak przez trzydzieści lat.

Alessandro Curti (ur. 1979, Włochy) w 1998 roku dołączył do grupy teatralnej Marcido Marcidorjs Famosa Mimosa, z którą rozpoczął pracę artystyczną trwającą osiem lat, skupioną na regularnej oraz intensywnej pracy z głosem. Wziął udział w ponad dwudziestu spektaklach zespołu. Ukończył DAMS (Wydział Sztuki, Muzyki i Teatru) na Uniwersytecie w Turynie. W kolejnych latach pracował z najważniejszymi artystami teatru w Europie: Andrzejem Szczużewskim (aktor Wrocławskiego Teatru Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego), Robertą Carreri i Augusto Omolù (Odin Teatret, Dania), Yves’em Lebretonem (student Etienne’a Decroux, twórcy mimu cielesnego). Brał udział w projektach kierowanych przez Eugenia Barbę i Julię Varley (Odin Teatret) – występował w przedstawieniu Małżeństwo Medei w 2008 roku, a rok później w nowej wersji przedstawienia Ur-Hamlet. W latach 2007–2008 stworzył, wyreżyserował oraz grał w dwóch przedstawieniach: Silhouette; soirée théâtrale-chantante (kabaret teatralny) oraz I teraz: Apokalipsa w Mahagonny (na podstawie libretta Bertolta Brechta do Rozkwitu i upadku miasta Mahagonny Kurta Weila). W tym czasie promował, organizował i prowadził warsztaty teatralne dla młodzieży licealnej. Od roku 2009 mieszka we Wrocławiu i pracuje jako aktor w Teatrze ZAR, prowadzonym przez Jarosława Freta. Bierze udział w tryptyku Ewangelie dzieciństwa i Armine, Sister.

Występuje: Alessandro Curti
Reżyseria i inscenizacja: Jarosław Fret
Tekst: Ostatnia taśma Samuela Becketta, w przekładzie na język włoski Carla Fruttera
Język: włoski
Napisy: polskie
Producent: Instytut Grotowskiego
Czas trwania: 65 min

Bilety: 15 PLN

Kontakt: sekretariat@grotowski-institute.art.pl
tel./faks 71 34 34 267, tel. 71 34 45 320

Galeria zdjęć