Aktualnie jesteś: BodyConstitution / Tożsamość

Metoda pracy Theodorosa Terzopoulosa

Pokaz pracy Savvasa Stroumposa z Teatru Attis

24/04/2015 {piątek} 16:30
Sala Teatru Laboratorium
W języku angielskim z tłumaczeniem na język polski

Wstęp wolny

Metoda pracy Theodorosa Terzopoulosa
Fot. Karol Jarek

Proces prób w Teatrze Attis nie polega na realizacji dramatycznej koncepcji; jest przygodą podczas podróży do pejzażu pamięci, poszukiwaniem zagubionych kluczy jedności ciała i mowy, słowa jako naturalnej jedności.
Heiner Müller, Berlin 1987

Pokaz stanowi wprowadzenie do znanej i cenionej metody Theodorosa Terzopoulosa, nauczanej w międzynarodowych akademiach i szkołach teatralnych oraz uniwersytetach, która inspiruje aktorów na całym świecie. Metoda Terzopoulosa skupia się na „emancypacji” uwięzionej energii i głosu, a jej celem jest rekonstrukcja utraconej jedności słowa i ciała.

Zaprezentowane zostaną pryncypia metody:

  • funkcja i kontrola oddychania
  • techniki autokoncentracji
  • lokalizacja i aktywacja osi ciała
  • wzmacnianie centrum energii
  • lokalizacja źródeł dźwięku
  • całkowita aktywacja rezonatorów
  • emancypacja głosu
  • rytmiczna interpretacja tekstu (tragedia starogrecka i teksty klasyczne)

Fot. Valeria CoccoSavvas Stroumpos w 2002 roku ukończył szkołę teatralną przy Narodowym Teatrze Grecji. W 2003 roku uzyskał tytuł magistra praktyki teatralnej Uniwersytetu Exeter. Od 2003 roku pracuje jako aktor Teatru Attis oraz asystent reżysera Theodorosa Terzopoulosa. Zagrał w następujących spektaklach Teatru Attis: Hamlet – lekcja Borisa Pasternaka, Prometeusz w okowach i Epigoni Ajschylosa, Impromptu „Ohio” Samuela Becketta, Ajaks – szaleństwo Sofoklesa (pierwsza i druga wersja), Ostatnia maska Costasa Logarasa, Persowie Ajschylosa, Kasandra Mariosa Pontikasa. Z zespołem Zero Point wyreżyserował Kolonię karną i Przemianę (dwie wersje) Franza Kafki, Jak wam się podoba Szekspira, Sprawiedliwych Camusa, Dokument, będący adaptacją tekstów Samuela Becketta, Primo Leviego i podkomendanta Marcosa, oraz Woyzecka Georga Büchnera, My według Zamiatina, Misję Heinera Müllera, Troas Dimitrisa Dimitriadisa, Kafka. Fragmenty Gÿorgya Kurtága oraz Czekając na Godota Samuela Becketta.