Spektakl Przemysława Piskozuba i Mateusza Brodowskiego w ramach przeglądu „Teatr na faktach”

14/02/2019 {czwartek} 18:30
Instytut Grotowskiego, Studio Na Grobli

Pojedynczy spektakl: 10 PLN
Karnet na przegląd: 40 PLN

Korpo_racje
Fot. Klaudia Laszczyk

Powiem Ci, że jak się przejdziesz teraz po rynku, to prawie wszyscy, którzy tam siedzą, to pracują w korpo. Tutaj… tutaj nie ma innych ludzi.

Pierwsza rewolucja przemysłowa wytworzyła parę i społeczeństwo industrialne – od pracy ręcznej do maszynowej.
Druga rewolucja przemysłowa stworzyła elektryczność i skróciła czas pracy.
Trzecia – społeczeństwo postindustrialne i korporację.
Człowiek w społeczeństwie postindustrialnym nie wytwarza już dóbr. Teraz tworzy i przetwarza informacje. Żyjemy w bezpiecznych, spokojnych i komfortowych czasach. Jedyną stałą jest zmiana.
Jakie masz wyobrażenia o korporacji? Jakie są perspektywy współcześnie żyjących ludzi? Czy chcesz wiedzieć, co będzie później?

 

Uwaga! W spektaklu będzie użyte światło stroboskopowe.

Przemysław Piskozub jest aktorem, śpiewakiem operowym, menadżerem kultury. Absolwent Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie, stypendysta programu Erasmus na Uniwersytecie Mozarteum w Salzburgu. Występował w spektaklach: Czarodziejski flet w reżyserii Moniki Rasiewicz, pod batutą Adama Korzeniowskiego i Grzegorza Brajnera, Opera b/o w reżyserii Włodzimierza Nurkowskiego, pod batutą Jacka Delekty, Zemsta nietoperza w reżyserii Petera Dehlera, pod batutą Daniela Hupperta czy Faust w reżyserii Hermanna Keckeisa, pod batutą Kaia Röhriga. Uczestnik projektu „Teatr na faktach”.

Mateusz Brodowski jest aktorem, lalkarzem, animatorem kultury. Absolwent PWST w Krakowie Filii we Wrocławiu, stypendysta Rektora PWST. Występował w Zaproszeniu na egzekucję w Teatrze Lalki i Aktora „Kubuś” w Kielcach, Teatrze Powszechnym w Radomiu (m.in. Baśń o dzielnym Radomirze, Niepodobnym obyczajem) oraz na Scenie Marionetkowej Warszawskiej Opery Kameralnej. Brał udział w projektach offowych w Poznaniu (Folwark), Legnicy (Bucharesst Calling) i Warszawie (asystent reżysera, Utopia). Uczestnik projektu „Teatr na faktach”.

Piotr Mateusz Wach jest performerem i artystą teatru ruchu i ciała, absolwentem AST w Krakowie Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu, Szkoły Aktorskiej Lart Studio w Krakowie oraz Letniej Akademii Sztuk Pięknych i Mediów w Wenecji (kierunek choreografia i performans). Współpracował m.in. z Anną Piotrowską, Mikołajem Mikołajczykiem, Cecilią Moisio, Brianem Michaelsem, Jackiem Głombem, Heleną Jonsdottir. Obecnie freelancer i marzyciel. Stworzył siedem solowych prac performatywno-teatralnych, które były prezentowane w Polsce i za granicą. Jego solo Ryszard. Ciało z gniewu otrzymał Złotą Czachę za najlepszy spektakl offowy, a Rytuał 23 albo obrazy ze śmierci wodza wygrał Grand Prix – obydwa nagrodzono na Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku. Laureat Złotej Maski w kategorii choreografia – prestiżowej nagrody teatralnej przyznawanej przez Marszałka Województwa Śląskiego (2013), oraz stypendysta Marszałka Województwa Śląskiego w dziedzinie kultury (2015). Reprezentował Polskę na Międzynarodowym Festiwalu Solo Duo Dance w Budapeszcie (2015).

Klaudia Laszczyk jest scenografką, absolwentką Zespołu Szkół Plastycznych im. Piotra Michałowskiego w Rzeszowie, studentką Wydziału Architektury Wnętrz i Wzornictwa ASP we Wrocławiu. Tworzyła scenografie do spektakli Bartosza Kurowskiego (Drzewo, Wrocławski Teatr Lalek; W kole, Teatr Miejski w Gliwicach; Wróg, Teatr Lalki i Aktora w Wałbrzychu) i Seweryna Mrożkiewicza (Dom, Teatr Lalki i Aktora w Wałbrzychu). Współpracowała również z Markiem Fiedorem – była autorką scenografii i kostiumów do spektaklu dyplomowego Wydziału Aktorskiego POCZEKALNIA sześć-dwa-zero w AST w Krakowie Filii we Wrocławiu w jego reżyserii.

Sara Sulej jest studentką scenografii ASP we Wrocławiu. Współpracowała z Teatrem Muzycznym Capitol (asystentka scenografa, Makbet w reżyserii Agaty Dudy-Gracz), Teatrem im. Cypriana Norwida w Jeleniej Górze (projektowanie scenografii i kostiumów, Niedźwiedź, Oświadczyny w reżyserii Turgay Valizade), Cloud Theater (rysowanie scenografii live, Technologia jest istotą w reżyserii Teo Dumskiego). Uczestniczka projektu „Teatr na faktach”.

Aleksandra Białek jest absolwentką studiów na kierunku wiedza o teatrze, studentką mediów interaktywnych i widowisk na UAM w Poznaniu oraz studentką studiów podyplomowych Audience Development w ramach międzynarodowego projektu „Connect”. Wiceprezes Stowarzyszenia „Wspólne” działającego na rzecz kultury, edukacji i nowych mediów. Kuratorka i producentka projektu Kierunek: BIAŁORUŚ na Festiwalu Nowa Siła Kuratorska. Redaktorka poznańskiego oddziału „Teatraliów”. Kuratorka projektu „Historie osobiste. Miasto opowieści” z udziałem lokalnej społeczności Pniew. Uczestniczka kursu wiodącego Otwartego Uniwersytetu Poszukiwań 2018 i projektu „Teatr na faktach” w Instytucie Grotowskiego.

Koncepcja: Przemysław Piskozub
Reżyseria i dramaturgia: Mateusz Brodowski
Choreografia: Piotr Mateusz Wach
Występują: Patrycja Szindler, Patrycja Bukowczan, Przemysław Piskozub, Adam Pietrzak
Scenografia: Klaudia Laszczyk
Asystentka scenografki: Sara Sulej
Multimedia, asystentka reżysera, kierownik produkcji: Aleksandra Białek
Research: Przemysław Piskozub, Mateusz Brodowski
Czas trwania: 50 min

Bilety

14/02/2019 {czwartek}

Karnet na przegląd: 40 PLN

 

Premierowe spektakle zostały zrealizowane w Instytucie Grotowskiego w ramach projektu „Teatr na faktach” (październik 2018 – luty 2019) pod opieką artystyczną Krzysztofa Kopki.