Aktualnie jesteś: Program podyplomowej samoformacji aktorskiej

Jakoś to będzie. O robotach

Spektakl Teatru Grupa

14–15/02/2018 {środa–czwartek} 19:00
Instytut Grotowskiego, Sala Teatru Laboratorium

Bilety: 15 PLN

Jakoś to będzie. O robotach
Fot. Agata Stanula

jesteśmy maszynami.

naszym zadaniem jest ujawnienie światu pięknej i słusznej idei.

robotyczność jest kontynuacją humanizmu, a maszyna przedłużeniem człowieka. w waszym świecie rozpoczęła się nowa era.

jako jej posłańcy uznajemy za słuszne, aby ogłosić wam manifest przyszłości. zapomnijcie o sporach politycznych i światach, o których dotychczas wam opowiadano – one za chwilę znikną.

nadchodzi nowa rzeczywistość.

„jakoś to będzie” to jej trailer.

teksty, dialogi i sytuacje wygenerowane przez sztuczną inteligencję zostaną zinterpretowane przez ludzkich wykonawców.

tym razem to nie maszyny będą służyć ludzkości, ale ludzie maszynom. realizatorzy-ludzie postarają się przekazać wam to, co my – komputery, algorytmy, maszyny – mamy wam do powiedzenia.

będziemy zaszczyceni, mogąc gościć was na naszym przedstawieniu.

 

Spektakl stanowi drugą część Trylogii wojny, składającej się z historii o młodości, wolności i walce o idee. Cykl stanowi próbę stworzenia trylogii dramatów psychologicznych według tekstów, pisanych podczas pracy nad spektaklem. Opierają się one na aktualności wydarzeń, obserwacji rzeczywistości, opowiadają o relacjach międzyludzkich, słabości człowieka i jego miejscu we współczesnym świecie. Twórcy poruszą tematy wojny i związanych z nią traum, a także celu wojen – zwłaszcza tej, którą prowadzimy w społeczeństwie każdego dnia: wojny z nami samymi.

Teatr Grupa powstał z inicjatywy absolwentów PWST w Krakowie Filii we Wrocławiu. Zespół podejmuje współpracę z instytucjami kultury, m.in. we Wrocławiu, Warszawie, Krakowie. Wspiera inicjatywy młodych, debiutujących twórców. Pierwszym celem grupy jest realizacja, we współpracy z różnymi reżyserami, „Trylogii wojny”. To cykl trzech spektakli poruszających historie o młodości, wolności i walce o idee. Dotychczas powstał spektakl Utopia w reżyserii Michała Siegoczyńskiego. Trwają próby do przedstawienia Jakoś to będzie. O robotach w reżyserii Jana Hussakowskiego.

Więcej informacji: facebook.com/TeatrGrupa/

Fot. Ania MioduszewskaPola Błasik jest aktorką, absolwentką PWST w Krakowie Filii we Wrocławiu. W trakcie studiów debiutowała na deskach Wrocławskiego Teatru Współczesnego rolą Sophie Mock w spektaklu Koniec świata w Breslau Marka Krajewskiego w reżyserii Agnieszki Olsten. Wyróżniona przez jury podczas 34. Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi za rolę Niny Zariecznej w spektaklu Mewa Antona Czechowa wyreżyserowanym przez Grzegorza Wojdona oraz za rolę Orlanda w spektaklu Orlando Virginii Woolf w reżyserii Weroniki Szczawińskiej. Od września 2015 do grudnia 2016 aktorka Teatru Muzycznego Capitol we Wrocławiu, gdzie zagrała w spektaklach: Y Artura Pałygi w reżyserii Pawła Passiniego, Trzej muszkieterowie Aleksandra Dumasa w reżyserii Konrada Imieli oraz Liżę twoje serce Tomasza Mana i Agnieszki Glińskiej w reżyserii Agnieszki Glińskiej. W styczniu 2017 roku dołączyła do zespołu aktorskiego Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie.

Fot. Kacper PilchJan Hussakowski jest reżyserem, absolwentem Wydziału Aktorskiego PWST w Krakowie Filii we Wrocławiu. Obecnie student Wydziału Reżyserii Akademii Teatralnej.

Fot. Anna Mioduszewska

Kacper Pilch jest aktorem, absolwentem Wydziału Aktorskiego PWST w Krakowie Filii we Wrocławiu (2016). Wystąpił w roli Władcy Much w spektaklu Wszyscy=bogowie we krwi w reżyserii Grzegorza Grecasa (Teatr Układ Formalny). Zadebiutował w 2015 roku w roli Antka we Wrocławskim Teatrze Współczesnym w spektaklu galowym w reżyserii Cezarego Ibera. W 2016 roku zagrał Piaskowego Dziadka w czytaniu Holoubek syn Picassa w reżyserii Pawła Świątka w ramach cyklu „Czynne poniedziałki” w Teatrze Polskim we Wrocławiu. W Teatrze PWST zagrał w trzech spektaklach dyplomowych: Przypadek Klary w reżyserii Elżbiety Czaplińskiej-Mrozek, Lew na ulicy w reżyserii Cezarego Ibera, Wesele w reżyserii Moniki Strzępki. Uczestnik międzynarodowych warsztatów teatralnych w Accademia Nazionale „Arte Drammatica” w Spoleto oraz w ramach Międzynarodowego Projektu Współpracy Teatralnej „MAGIC NET” w Amsterdamie. Interesuje się psychologią, teatrem, filmem, muzyką. Miłośnik tzw. szkoły rosyjskiej, gdzie na scenie jest prosto, surowo, prawdziwie, z kotłującym się wulkanem emocji. W ramach „Programu podyplomowej samoformacji aktorskiej” realizuje cykl thrillerów psychologicznych „Trylogia wojny”.

 

Fot. Agata StanulaKacper Sasin jest aktorem, absolwentem Wydziału Aktorskiego PWST w Krakowie Filii we Wrocławiu. Zagrał w dwóch spektaklach dyplomowych: Lew na ulicy w reżyserii Cezarego Ibera oraz Wesele w reżyserii Moniki Strzępki. Obecnie można go zobaczyć w spektaklach: Polska krew w reżyserii  Przemysława Wojcieszka w warszawskim Teatrze TrzyRzecze oraz Szalbierz w reżyserii Pawła Aignera w Teatrze im. Stefana Żeromskiego w Kielcach.

Fot. archiwum prywatneZofia Schwinke jest aktorką, absolwentką Wydziału Aktorskiego PWST w Krakowie Filii we Wrocławiu, specjalizacji taneczno-ruchowej (2015). Przez dwa lata studiowała psychologię na Uniwersytecie Gdańskim, a także przez dwa lata w Państwowym Studium Wokalno-Aktorskim przy Teatrze Muzycznym im. Danuty Baduszkowej w Gdyni, gdzie zadebiutowała na scenie musicalowej w spektaklu My Fair Lady wyreżyserowanym przez Macieja Korwina. Debiutem na scenie dramatycznej była rola Geraldiny Barclay w spektaklu Andrzeja Zaorskiego Co widział kamerdyner? w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej, gdzie obecnie gra gościnnie w sześciu spektaklach. Zagrała także w Bałtyckim Teatrze Dramatycznym w Koszalinie oraz w warszawskim Teatrze Palladium. Pracuje na planach filmów, seriali oraz reklam telewizyjnych. Zajmuje się dubbingiem. Pracuje również przy produkcji gier komputerowych w technice motion capture, m.in. Dying Light i Wiedźmin. Jest instruktorką aktorstwa w warszawskiej Broadway Musical School. W ramach „Programu podyplomowej samoformacji aktorskiej” przygotowuje spektakle w ramach cyklu „Trylogia wojny” Kacpra Pilcha.

Fot. Agata StanulaHubert Sulima jest dramaturgiem, absolwentem Wydziału Reżyserii Dramatu PWST w Krakowie. Jako dramaturg pracował m.in. w teatrach w Łodzi, Wałbrzychu, Poznaniu i Krakowie. Zajmuje się badaniem twórczego potencjału porażek i nową sztuką ludową. Pochodzi z Bielawy w Górach Sowich.

Fot. Agata StanulaMaciej Zakrzewski – urodzony we Wrocławiu. Producent muzyczny, twórca muzyki teatralnej i filmowej. Założyciel grupy Digit All Love, muzyk i współproducent zespołów Bipolar Bears, Eklektik Ensemble i D-Prim. Komponował muzykę m.in. do spektakli w Teatrze Polskim we Wrocławiu, Teatrze Ad Spectatores, Teatrze im. Wilama Horzycy w Toruniu, Teatrze im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu, Teatrze im. Ludwika Solskiego w Tarnowie, Teatrze Współczesnym we Wrocławiu, Teatrze Syrena w Warszawie, a także do instalacji REM (Festiwal Światła, Łódź 2016) oraz filmu Wszystko z nami w porządku w reżyserii Borysa Nieśpielaka (2017). W 2017 roku otrzymał nagrodę Tukan Off w ramach 38. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu.

Występują: Pola Błasik, Kacper Pilch, Kacper Sasin, Zofia Schwinke
Reżyseria:
Jan Hussakowski
Dramaturgia: Hubert Sulima
Muzyka: Maciej Zakrzewski
Scenografia: Agata Stanula
Premiera wrocławska: 14 lutego 2018
Czas trwania:
100 min (bez przerwy)

Bilety: 15 PLN

Sprzedaż i rezerwacja miejsc: sekretariat@grotowski-institute.art.pl, tel. 71 34 45 320

Spektakl powstał w ramach „Programu podyplomowej samoformacji aktorskiej” realizowanego przez Instytut im. Jerzego Grotowskiego we współpracy z Państwową Wyższą Szkołą Teatralną im. Ludwika Solskiego Filią we Wrocławiu (obecnie: Akademia Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie Filia we Wrocławiu).

Galeria zdjęć